Dopolední vzdělávání dětí probíhá převážně v prostředí lesoparku Cibulka, stolové hory Vidoule nebo na naší zahrádce.

Dlouhodobým pobytem v přírodě mohou děti procítit sounáležitost s celým světem - lidé, zvířata, rostliny - všichni na celém světě dýcháme stejný vzduch, máme společné Slunce, Měsíc, hvězdy, potřebujeme potravu a vodu.

Zároveň mohou prožívat sebe sama jako nedílnou součást celku - každý z nás je na světě důležitý, každý z nás může dělat pro svět mnoho dobrého - péčí o sebe, o své věci, o své okolí. Probouzí se zodpovědnost ke světu, která se projeví v pozdějších letech. 

Maximální kapacita skupiny je 16 dětí, které jsou doprovázeny 2 průvodkyněmi.

 

 

R Y T M U S   D N E

 

8:00

8:45

ranní příchody, pravidelné pracovní a umělecké činnosti, volná hra, úklid

8:45

12:00

odchod do lesa, ranní kruh (hudebně taneční hry), hygiena, svačina, pravidelné pracovní a umělecké činnosti, volná hra, prstové hry, hygiena;

12:00

12.45

denní pohádka, oběd, hygiena;

12.45   odchody domů;

12:45

15.00

příprava na odpočinek v jurtě, odpočinek,  převlékání, úklid jurty;

15:00

15:30

svačina, hygiena

15:30

16:45

volná hra, odpolední činnosti

 

R Y T M U S   T Ý D N E  ...  Co a jak děláme ...

Pondělí  - barevné tvoření (práce s barvou)

Vden Luny sbíráme různé rostliny a plodiny - experimentujeme a objevujeme krásu přírodních barviv; barvíme tkaniny - např. jsme si vyrobili (nastříhali, nabarvili) indiánská ponča na masopust;

Malujeme do vlhkého podkladu akvarelovými barvami z přírodních barviv - naše obrazy jsou jako ze sna - jemné a krásné.

Úterý - rukodělné a řemeslné tvoření

V den Marsu tvoříme z všemožných přírodních materiálů:

  • pracujeme s náčiním a nářadím: jehla, filcovací jehla, nůžky, kladivo, brusný papír, pilka, pilník, kleště;
  • přírodní plody - vyrábíme korále, řetězy, zvířátka, skřítky a víly;
  • ovčí rouno – zpracováváme mokrou i suchou technikou;
  • filc – šijeme skřítky, taštičky, vánoční ozdoby;
  • papír – trháme, stříháme, vystřihujeme, lepíme... mozaiky z voskového a hedvábného papíru, ozdoby a průsvity na okna, skládané a lepené řetězy;
  • dřevo – řežeme, brousíme... vyrábíme ohrádky pro zvířátka, knoflíky na tkané taštičky, ozvučná dřívka.  

Středa - modelování (práce s hmotou)

  • modelujeme - včelím voskem nebo zahradní, lesní či potoční hlínou;
  • v přírodě pozorujeme, jak a kým je tvořena a modelována krajina v našem okolí (pole, louka, les, skály, obytná čtvrť i výhled na Prahu);
  • pozorujeme, jak potok modeluje břeh.
  • Vnímáme, jak vše souvisí se vším a vše je na všem "nějak" zavislé ...

 

Čtvrtek - zahradničení a práce s potravinou

  • sázíme, přesazujeme, zaléváme;
  • sbíráme plody, trháme bylinky;
  • pozorujeme rytmus přírody a souvislosti s ním spojené;
  • Vnímáme, že jsme součástí přírody, světa, vesmíru ...
  • poznáváme, krájíme a ochutnáváme různé druhy zeleniny, bylinky a koření;
  • meleme obilná zrnka, zaděláváme těsto na kváskový chléb;
  • klademe si otázky a hledáme na ně odpovědi: Co rádi jíme? Co rádi pijeme? Co potřebujeme jíst a pít, abychom byli zdraví? Je vše, co vypadá lákavě, pro nás taky dobré?
 

Pátek - práce s prostorem, okolním prostředím a jeho poznávání

Venušin den je ve znamení společného zevrubného úklidu v jurtě, domečku a v našem areálu.

  • čistíme podložky na malování, vyčesáváme kožešiny, zametáme ... ;
  • klademe si otázky, hledáme odpovědi: Čím můžeme přispět, aby byl svět okolo nás krásný? Jak se stane, že je v lese spousta odpadků? Na některé otázky se však špatně hledá odpověď...
 

 

 

 

 

 


 

Jak to u nás "chodí" ? Prohlédněte si video ...

youtu.be/iEEKgPppFzU

 

video kometky.mp4 (13689436)